26 lines
686 B
C++
26 lines
686 B
C++
|
#include "Tile.h"
|
|||
|
|
|||
|
// For <20> sette labelfarge i henhold til hvor mange miner som er rundt
|
|||
|
const map<int, Color> minesToColor{ {1, Color::blue},
|
|||
|
{2, Color::red},
|
|||
|
{3,Color::dark_green},
|
|||
|
{4, Color::dark_magenta},
|
|||
|
{5, Color::dark_blue},
|
|||
|
{6, Color::dark_cyan},
|
|||
|
{7, Color::dark_red},
|
|||
|
{8, Color::dark_yellow} };
|
|||
|
|
|||
|
// For <20> sette Tilelabel i henhold til state
|
|||
|
const map<Cell, string> cellToSymbol{ {Cell::closed, ""},
|
|||
|
{Cell::open, ""},
|
|||
|
{Cell::flagged, "@<"} };
|
|||
|
|
|||
|
void Tile::open()
|
|||
|
{
|
|||
|
static_cast<Fl_Button*>(pw)->set();//Setter en button som trykket p<>, tilsvarer <20>pnet rute
|
|||
|
}
|
|||
|
|
|||
|
void Tile::flag()
|
|||
|
{
|
|||
|
}
|